FAQ De hobbyvlinder

Bestellen

Hoe weet ik of een product op voorraad is? 

Bij elk product staat boven de winkelmand knop hoeveel producten er direct op voorraad zijn.

Wat betekent op nabestelling?

Op nabestelling betekent dat wij het product niet direct op voorraad hebben, maar wel voor u kunnen bestellen. Gemiddeld is de levertijd 4 werkdagen extra, mocht dit anders zijn dan ontvangt u hierover bericht. 

Betalen

Wat zijn de betaalopties?

Het is mogelijk om vooraf via Ideal te betalen of via een eigen bankoverschrijving. Achteraf betalen is ook mogelijk via Klarna.

Kan ik ook achteraf betalen? 

Ja, achteraf betalen is mogelijk via Klarna. Er wordt bij deze mogelijkheid €1,- aan administratiekosten berekent. 

Kun je een VVV cadeaubon inwisselen bij De hobbyvlinder?

Nee, het is bij ons niet mogelijk om met VVV bonnen te betalen. 

Kun je betalen met de Zaanse mantelzorgpas bij De hobbyvlinder? 

Ja, het is bij ons mogelijk om te betalen met de Zaanse mantelzorgpas. Dit is mogelijk bij het afhalen van uw producten. 

Levering

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij versturen met PostNL of DHL, gemiddeld is de levertijd 1 – 2 werkdagen. In drukkere tijden, zoals rond de feestdagen, kan de levertijd wat oplopen. Nu in deze Corona tijd kunnen de levertijden oplopen bij de vervoersbedrijven tot 5 werkdagen. 

Brievenbusdozen en pakketten worden verzonden met een track & trace code. Brievenbuspost worden meestal verzonden met postzegels en deze zijn niet te volgen.

Wat zijn de verzendkosten binnen NL? 

Voor pakketten binnen NL rekenen wij €3,95. Voor brievenbuspost is dit afhankelijk van het gewicht; bij een gewicht tussen de 100 – 350 gram rekenen wij de prijs van 4 postzegels. 

Versturen jullie ook naar België?

Ja, wij versturen ook naar België. Wij rekenen hierbij een vast bedrag voor de verzendkosten voor elk pakket. 

Kan ik mijn bestelling volgen? 

Wanneer jouw bestelling een pakket is, dan is deze te volgen met de track & trace code. Bestelling die met postzegels zijn verstuurd, zijn niet te volgen.

Kan ik mijn pakket ook bij een afhaalpunt laten bezorgen? 

Nee, wij bezorgen alleen aan huis. 

Wat als mijn bestelling niet geleverd is? 

Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina.

Wat als mijn bestelling incompleet is? 

Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina.

Kan ik de bezorgtijd, -datum veranderen? 

In het bestelproces is de bezorgtijd of -datum niet zelf te kiezen. Wij versturen alles zo snel mogelijk na het plaatsen van uw bestelling.

Retourneren

Hoe werkt retouren? 

Je kunt de producten binnen 7 dagen afgeven in onze winkel (in Assendelft) of terugsturen met een postvervoerder naar keuze. De kosten van het retourneren zijn voor jouw rekening. Voordeligst is om dit via DHL te doen en dan te laten afleveren bij de DHL Cityhub Krommenie. Bij het aanmaken moet je wel eerst ons adres invullen, maar bij de bezorgoptie dan DHL servicepunt aanklikken.

Ontvang ik mijn verzendkosten terug bij een retour? 

Ja, je ontvangt ook jouw oorspronkelijke verzendkosten terug bij een retour, niet de kosten van het retourneren. 

Wat is het retouradres?

Het retouradres is : De hobbyvlinder; Pluimgraaf 16; 1567AB  Assendelft

Als afleveroptie voor een pakket is het voordeligst om af te laten leveren bij een DHL servicepunt: DHL Cityhub Krommenie.

Kost retourneren geld?

ja, de kosten van het terugsturen zijn voor jouw rekening. De voordeligste optie is om het bij een DHL servicepunt af te laten leveren; in ons geval DHL Cityhub Krommenie.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg na een retourzending?

Nadat een retourzending bij ons is aangekomen, zal het maximaal 1 week duren voordat je jouw geld hebt terug ontvangen. 

Algemeen

Hoe bereik ik de klantenservice?

Onze klantenservice is te bereiken via ons contactformulier.

Heb je een vraag? Mogelijk is het antwoord te vinden in onze FAQ. Is dit niet het geval, kun je altijd contact op nemen via het contactformulier.

We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk, in elk geval binnen een 2 werkdagen.

Uiteraard kun je ons ook telefonisch bereiken op werkdagen tussen 16:00 uur en 18:00 uur op telefoonnummer 075-2070032. Buiten deze tijden zou het kunnen zijn dat we aan het lesgeven zijn en niet kunnen opnemen, gelieve ons dan te contacten via het contactformulier of een bericht achter te laten op onze voicemail.

Wat zijn de openingstijden? 

Wij zijn online 24-uur per dag open, maar het magazijn is alleen open op afspraak. Een afspraak kan gemaakt worden op elke dag tussen 10:00-17:00u.

Waar kan ik een review achterlaten? 

Een review kun je achterlaten bij Google op ons bedrijfsprofiel of op Facebook. 

Vragen over garen

Hoeveel bollen Beijer BV Populair acryl garen heb ik nodig voor een kussen van 40x40cm?

Voor een kussen van 40 x 40cm zijn ongeveer 5 a 6 bollen Beijer Populair nodig. Bij een heel bewerkelijk patroon met bijvoorbeeld kabels zullen het er 6 zijn; bij een heel open patroon, zoals een Granny square dan is 5 voldoende. 

Welke brei of haaknaald heb ik nodig als er pendikte 3,5-4mm staat?

De pendikte is afhankelijk van hoe strak of los je zelf haakt/breidt. Haak je heel strak dan is het mooier om een grotere pendikte te nemen, dus wanneer er bij een garen 3,5 – 4mm staat is aan te raden om met 4mm te starten. Werk je voor het eerst met een nieuw soort garen, maak dan eerst een proeflapje van ongeveer 10 x 10cm met verschillende haak- of breinaalden om te voelen en zien wat het mooist is. 

Hoeveel bollen heb ik nodig voor een sjaal voor een man? 

Hoeveelheid bollen is altijd afhankelijk van de dikte en looplengte van het garen. Van het Country tweed garen rekenen wij voor een royale mannensjaal: 4 bollen. 

Wat betekent gemengd garen?

Gemengd garen zijn draden waar verschillende soorten materiaal in is gebruikt, bijvoorbeeld de Durable Cosy fine is een gemengd garen van katoen en acryl garen.