FAQ De hobbyvlinder

Bestellen

Hoe weet ik of een product op voorraad is? 

Bij elk product staat boven de winkelmandknop hoeveel producten er direct op voorraad zijn. Staat er op beschikbaar via nabestelling dan kunnen ze wel besteld worden, maar moeten wij ze nog bestellen bij de groothandel en worden ze verzonden zo gauw ze bij ons binnen zijn. 

Wat betekent op nabestelling?

Op nabestelling betekent dat wij het product niet direct op voorraad hebben, maar wel voor u kunnen bestellen. Gemiddeld is de levertijd 4 werkdagen extra, mocht dit anders zijn dan ontvangt u hierover bericht. 

Betalen

Wat zijn de betaalopties?

Ideal, eigen bankoverschrijving en achteraf betalen.

De vooraf betalen opties zijn met Ideal via Mollie en zelf overschrijven naar ons rekeningnummer; NL67 RBRB 8835 7563 75. Achteraf betalen is ook mogelijk via Klarna.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, achteraf betalen is mogelijk via Klarna. Er wordt bij deze mogelijkheid €1,- aan administratiekosten berekent. 

Kun je een VVV cadeaubon inwisselen bij De hobbyvlinder?

Nee, het is bij ons niet mogelijk om met VVV bonnen te betalen. 

Levering

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij versturen kleine bestellingen met PostNL brievenbuspost.

Brievenbusdozen en pakketten versturen wij met DHL, gemiddeld is de levertijd 1 – 2 werkdagen. In drukkere tijden, zoals rond de feestdagen, kan de levertijd wat oplopen. Een brievenbusdoos en pakket worden verzonden met een track & trace code. De code ontvang je in de mail waarin staat dat de producten zijn verzonden. 

Wat zijn de verzendkosten binnen NL? 

Voor bestellingen boven de 350 gram binnen NL rekenen wij €3,95. Voor brievenbuspost is dit afhankelijk van het gewicht; bij een gewicht tussen de 100 – 350 gram rekenen wij de prijs van 4 postzegels. 

Wat zijn de verzendkosten naar België?

Ja, wij versturen naar België. Wij rekenen een vast bedrag van 10,30 voor de verzendkosten voor elk soort pakket.

Kan ik mijn bestelling volgen? 

Wanneer de bestelling een brievenbusdoos of pakket is, dan is deze te volgen met de track & trace code. Bestelling die met postzegels zijn verstuurd, zijn niet te volgen.

Kan ik mijn pakket ook bij een afhaalpunt laten bezorgen? 

Een pakket verstuurd met DHL kan ook worden afgeleverd bij een DHL afhaalpunt bij jou in de buurt. Geef aan in de opmerkingen van jouw bestelling bij welk DHL afhaalpunt je het liefst het pakket wilt afhalen. Wij zorgen dat het daar wordt afgeleverd. 

Brievenbuspost en brievenbusdozen worden alleen thuis afgeleverd en niet bij een afhaalpunt. 

Wat als mijn bestelling niet geleverd is? 

Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina.

Wat als mijn bestelling incompleet is? 

Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina.

Kan ik de bezorgtijd, -datum veranderen? 

In het bestelproces is de bezorgtijd of -datum niet zelf te kiezen. Wij versturen alles zo snel mogelijk na het plaatsen van jouw bestelling. Wel is het mogelijk om bij de opmerkingen aan te geven dat wij de bestelling pas na een bepaalde datum mogen versturen. 

Retourneren

Hoe werkt retouren? 

Bij ons kun je altijd binnen 7 dagen retourneren en bollen wol/garen kunnen altijd geretourneerd worden ook na de 7 dagen. De retourkosten nemen wij niet voor onze rekening. Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.

Ontvang ik mijn verzendkosten terug bij een retour? 

Bij het retourneren van de gehele bestelling ontvang je de oorspronkelijke verzendkosten terug, niet de kosten van het retourneren. Ontvangen wij een deel van de bestelling terug, ontvang je alleen het bedrag van de producten terug. 

Wat is het retouradres?

Het retouradres is : De hobbyvlinder; Pluimgraaf 16; 1567AB  Assendelft

Als afleveroptie voor een pakket is het voordeligst om het af te laten leveren bij een DHL servicepunt: DHL Servicepunt Westknollendam. Let er wel op dat u ons eigen adres eerst invult en later in het formulier aangeeft dat het niet thuis maar bij een servicepunt afgeleverd kan worden. Bij het email adres vult u retour@dehobbyvlinder.nl in, zodat ook wij weten dat uw pakket naar ons onderweg is. 

Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.

Kost retourneren geld?

ja, de kosten van het terugsturen zijn voor jouw rekening. 

Als afleveroptie voor een pakket is het voordeligst om het af te laten leveren bij een DHL servicepunt: DHL Servicepunt Westknollendam. Let er wel op dat u ons eigen adres eerst invult en later in het formulier aangeeft dat het niet thuis maar bij een servicepunt afgeleverd kan worden. Bij het email adres vult u retour@dehobbyvlinder.nl in, zodat ook wij weten dat uw pakket naar ons onderweg is. 

Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg na een retourzending?

Nadat een retourzending bij ons is aangekomen, zal het maximaal 1 week duren voordat het geld is teruggestort. 

Algemeen

Hoe bereik ik de klantenservice?

Minou is het snelst te bereiken via het contactformulier en via Whatsapp.

Saskia beantwoord de vragen die binnenkomen via Facebook. 

Heb je een vraag? Mogelijk is het antwoord te vinden in onze FAQ. Is dit niet het geval, kun je altijd contact op nemen met Minou of Saskia.

We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk, meestal is dit binnen 3 uur en in elk geval binnen een 2 werkdagen.

Wij hebben ook een telefoonnummer, maar zijn hier niet altijd direct te bereiken, voor 14u zijn we dat op geen enkele dag, omdat Minou dan lesgeeft. In de middag na 14u is de kans veel groter, maar mocht zij niet opnemen, kun je inspreken op de voicemail of een bericht sturen via Whatsapp. Het telefoonnummer om te bellen en naar te whatsappen is 075-2070032.

Wat zijn de openingstijden? 

Wij zijn online 24-uur per dag open, maar het magazijn is alleen open op afspraak. Een afspraak kan gemaakt worden op elke dag tussen 14:00-19:00u.

Waar kan ik een review achterlaten? 

Een review kun je achterlaten bij Google op ons bedrijfsprofiel of op Facebook. Wij vinden het ook altijd leuk als u ons zelf een bericht stuurt met uw bevindingen, hier kunnen wij van leren en onze dienstverlening door verbeteren. 

Vragen over garen

Hoeveel bollen Beijer BV Populair acryl garen heb ik nodig voor een kussen van 40x40cm?

Voor een kussen van 40 x 40cm zijn ongeveer 5 a 6 bollen Beijer Populair nodig. Bij een heel bewerkelijk patroon met bijvoorbeeld kabels zullen het er 6 zijn; bij een heel open patroon, zoals een Granny square dan is 5 voldoende. 

Welke brei of haaknaald heb ik nodig als er pendikte 3,5-4mm staat?

De pendikte is afhankelijk van hoe strak of los je zelf haakt/breidt. Haak je heel strak dan is het mooier om een grotere pendikte te nemen, dus wanneer er bij een garen 3,5 – 4mm staat is aan te raden om met 4mm te starten. Werk je voor het eerst met een nieuw soort garen, maak dan eerst een proeflapje van ongeveer 10 x 10cm met verschillende haak- of breinaalden om te voelen en zien wat het mooist is. 

Hoeveel bollen heb ik nodig voor een sjaal voor een man? 

Hoeveelheid bollen is altijd afhankelijk van de dikte en looplengte van het garen. Van het Country tweed garen rekenen wij voor een royale mannensjaal: 4 bollen. 

Wat betekent gemengd garen?

Gemengd garen zijn draden waar verschillende soorten materiaal in is gebruikt, bijvoorbeeld de Durable Cosy fine is een gemengd garen van katoen en acryl garen.

Hoeveel garen heb je nodig voor een babydeken?

Lees hier meer over in ons blogartikel: Hoeveel garen heb je nodig voor een babydeken?