Retourbeleid De hobbyvlinder

Retourbeleid De hobbyvlinder

Bij ons kun je altijd binnen 14 dagen aangeven dat je jouw bestelling wilt retourneren, zorg dat de artikelen daarna binnen 14 dagen bij ons binnen is. Wij vinden het heel fijn als u een track en trace code stuurt of verzendbevestiging.

Bollen wol kunnen altijd retour, ook na de 14 dagen, mits ze met oorspronkelijke wikkel zijn, geen rookgeur bevatten, in hun oorspronkelijk vorm zitten en het volledige gewicht zijn.

De retourkosten nemen wij niet voor onze rekening. 

Is de bestelling niet naar wens?, dan kun je binnen 14 dagen bij ons aangeven dat je het retour stuurt

Binnen 14 dagen is altijd mogelijk om de gehele bestelling te retourneren. Dit kan zonder opgaaf van reden, plak de doos, zak of envelop weer dicht en breng het naar een zelf gekozen postorderbedrijf of kom het langs brengen in Assendelft. 

De kosten van het retour sturen betalen wij niet, wel geven we hier de voordeligste optie:

Verstuur het pakket terug naar ons adres [De hobbyvlinder ; Pluimgraaf 16 ; 1567AB  Assendelft] met DHL, maar geef aan dat het afgeleverd kan worden bij een DHL servicepunt; genaamd DHL servicepunt Westknollendam of DHL servicepunt Kaaijkhof. De retourkosten bedragen dan 4,95 voor een pakket. Alle brievenbuspost kunnen wel direct naar ons adres worden verstuurd voor 3,95. 

Vergeet niet om ons email adres bij DHL in te vullen of ons het track en trace te sturen, anders weten wij niet dat het pakket bij het servicepunt is afgegeven. 

Viertien dagen na het aangeven dat je de artikelen wilt retouren moet de bestelling bij ons binnen zijn

Wanneer ontvang je het betaalde bedrag terug?

Zo gauw de bestelling bij ons terug zijn, verwerken wij dit en zul je binnen 5 werkdagen het bedrag terug ontvangen. Heb je de gehele bestelling aan ons teruggestuurd, dan storten wij het hele bedrag terug ook de betaalde verzendkosten (niet de retourkosten). Ontvangen wij een deel van de bestelling, dan storten wij alleen het bedrag van de terug ontvangen artikelen aan je terug. 

Digitale producten kunnen niet retour

Onze digitale producten, zoals de haakpatronen kunnen niet retour. 

Ik heb bollen over na een groot project, kunnen deze retour?

Als je bollen over hebt na een groot project en je hebt er geen andere bestemming voor, dan is het mogelijk om het restant aan ons terug te sturen of langs te brengen. 

Hierbij geldt wel dat

  • het onaangebroken bollen zijn met hun wikkel – dus oorspronkelijke vorm en gewicht hebben
  • ze geen rookgeur bevatten

Als dit het geval is, dan ontvang je binnen 7 dagen na het door ons ontvangen van het garen het bedrag terug. Langs brengen kan op afspraak bij ons in Assendelft. Wij hebben geen vaste openingstijden, alleen op afspraak. Deze retour mag ook een jaar na de bestelling, dat is geen probleem. 

Mogen alle artikelen na 14 dagen nog worden geretourneerd?

Nee, wij nemen alleen bollen wol terug na de wettelijke 14 dagen bedenktijd. Alle garens kunnen altijd worden geretourneerd, mits ze aan bovenstaande voorwaarden voldoen. Voor alle andere artikelen geldt dit niet. Downloadbare producten kunnen helemaal niet geretourneerd worden.