FAQ De hobbyvlinder

Bestellen

Hoe weet ik of een product op voorraad is? 

Bij elk product staat boven de winkelmandknop hoeveel producten er direct op voorraad zijn. Staat er beschikbaar via nabestelling dan kunnen ze wel besteld worden, maar moeten wij ze nog bestellen bij de groothandel en worden ze verzonden zo gauw ze bij ons binnen zijn. In 80% van de gevallen is het de volgende dag al leverbaar.

Wat betekent op nabestelling?

Op nabestelling betekent dat wij het product niet direct op voorraad hebben, maar wel kunnen bestellen en binnen een paar dagen kunnen leveren. Gemiddeld is de levertijd 2 tot 3 werkdagen extra, mocht dit anders zijn dan ontvang je hierover bericht. 

Betalen

Wat zijn de betaalopties?

Bij Nederland zijn dat Ideal, eigen bankoverschrijving en achteraf betalen via Klarna.

De vooraf betalen opties zijn met Ideal via Mollie en zelf overschrijven naar ons rekeningnummer; NL67 RBRB 8835 7563 75 tnv De hobbyvlinder. Achteraf betalen is mogelijk via Klarna.

Voor België en Duitsland hebben wij ook Bancontact, Belfius, KBC/CBC.

Kan ik achteraf betalen? 

Ja, achteraf betalen is mogelijk via Klarna. Er wordt bij deze optie wel €1,- aan administratiekosten berekent. 

Kun je een VVV cadeaubon inwisselen bij De hobbyvlinder?

Nee, het is bij ons niet mogelijk om met VVV bonnen te betalen. Maar wij hebben wel eigen cadeaubonnen die besteld kunnen worden en cadeau kunnen worden gegeven aan hobbyliefhebbers. 

Levering

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij versturen kleine bestellingen onder de 50 gram met PostNL brievenbuspost.

Brievenbuspost en pakketten versturen wij met DHL, gemiddeld is de levertijd 1 – 2 werkdagen. In drukkere tijden, zoals rond de feestdagen, kan de levertijd oplopen. Een brievenbusdoos en pakket wordt verzonden met een track & trace code. De code ontvang je in de mail waarin staat dat de producten zijn verzonden. 

Wat zijn de verzendkosten binnen NL? 

Voor bestellingen boven de 350 gram binnen NL rekenen wij €3,95. Voor brievenbuspost is dit afhankelijk van het gewicht; onder de 50 gram zijn het 2 postzegels, daarna prijs van een brievenbuspakket bij DHL. 

Wat zijn de verzendkosten naar België?

Ja, wij versturen naar België. Wij rekenen een vast bedrag van 12,40 voor de verzendkosten voor elk soort pakket. Wij laten alle pakketten thuis afleveren. Wil je liever dat het bij een pakketpunt komt en bijvoorbeeld met Modial wordt verzonden, dan kunnen de bestellingen alleen per mail of whats-app worden gedaan en niet via de website. 

Kan ik mijn bestelling volgen? 

Wanneer de bestelling een brievenbuspakket of groot pakket is, dan is deze te volgen met de track & trace code. Bestelling die met postzegels zijn verstuurd, zijn niet te volgen.

Kan ik mijn pakket ook bij een afhaalpunt laten bezorgen? 

Een pakket verstuurd met DHL kan ook worden afgeleverd bij een DHL afhaalpunt bij jou in de buurt. Geef aan in de opmerkingen van jouw bestelling bij welk DHL afhaalpunt je het liefst het pakket wilt afhalen. Wij zorgen dat het daar wordt afgeleverd. Verander niet het afleveradres in de bestelling, maar echt alleen in de opmerkingen, anders gaat het verkeerd. 

Brievenbuspost wordt alleen thuis afgeleverd en niet bij een afhaalpunt. 

Wat als mijn bestelling niet geleverd is? 

Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina of stuur een bericht via Whatsapp naar ons 075-2070032 nummer. 

Wat als mijn bestelling incompleet is? 

Neem dan contact op met onze klantenservice via het Contactformulier onder aan de pagina of stuur een bericht via Whatsapp naar ons 075-2070032 nummer. 

Kan ik de bezorgtijd, -datum veranderen? 

In het bestelproces is de bezorgtijd of -datum niet zelf te kiezen. Wij versturen alles zo snel mogelijk na het plaatsen van jouw bestelling. Wel is het mogelijk om bij de opmerkingen aan te geven dat wij de bestelling pas na een bepaalde datum mag worden verzonden. 

Retourneren

Hoe werkt retouren? 

Bij ons kun je altijd binnen 7 dagen retourneren en bollen wol/garen kunnen na een jaar ook geretourneerd worden, mits het garen nog in ons assortiment zit. De retourkosten nemen wij niet voor onze rekening. Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.

Ontvang ik mijn verzendkosten terug bij een retour? 

Bij het retourneren van de gehele bestelling ontvang je de oorspronkelijke verzendkosten terug, niet de kosten van het retourneren. Ontvangen wij een deel van de bestelling terug, ontvang je alleen het bedrag van de producten terug. 

Wat is het retouradres?

Het retouradres is : De hobbyvlinder; Pluimgraaf 16; 1567AB  Assendelft

Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.

Kost retourneren geld?

ja, de kosten van het terugsturen zijn voor jouw rekening. 

Meer informatie over het retourneren vind je bij ons Retourbeleid.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug krijg na een retourzending?

Nadat een retourzending bij ons is aangekomen, zal het maximaal 1 week duren voordat het geld is teruggestort. 

Algemeen

Hoe bereik ik de klantenservice?

Minou is het snelst te bereiken via het contactformulier en via Whatsapp.

Saskia beantwoord de vragen die binnenkomen via Facebook. 

Heb je een vraag? Mogelijk is het antwoord te vinden in onze FAQ. Is dit niet het geval, kun je altijd contact opnemen met Minou of Saskia.

We beantwoorden je vraag zo snel mogelijk in elk geval binnen een 2 werkdagen.

Wij hebben ook een telefoonnummer, maar zijn hier niet altijd telefonische te bereiken, doordat wij lesgeven en aan het inpakken zijn. 

075 – nummer ook whatsapp nummer?

ja, het is misschien wat vreemd, maar dit 075-nummer is echt ook ons Whatsapp nummer. 

Tel.nr. 075-2070032. De snelste reactie krijg je vaak door een bericht te sturen via Whatsapp. 

Wat zijn de openingstijden? 

Wij zijn online 24-uur per dag open.

Het magazijn is open op maandag en woensdag van 12:30 – 14:00u.

Buiten deze tijden zijn we alleen open op afspraak, stuur ons een bericht via Whatsapp en wij laten weten welke mogelijkheden er zijn voor de dag van uw voorkeur. 

Waar kan ik een review achterlaten? 

Een review kun je achterlaten bij Google op ons bedrijfsprofiel of op Facebook. Wij vinden het ook altijd leuk als je ons zelf een bericht stuurt met jouw bevindingen, hier kunnen wij van leren en onze dienstverlening door verbeteren. 

Vragen over garen

Hoeveel bollen Beijer BV Populair acryl garen heb ik nodig voor een kussen van 40x40cm?

Voor een kussen van 40 x 40cm zijn ongeveer 5 a 6 bollen Beijer Populair nodig. Bij een heel bewerkelijk patroon met bijvoorbeeld kabels zullen het er 6 zijn; bij een heel open patroon, zoals een Granny square dan is 5 voldoende. 

Welke brei of haaknaald heb ik nodig als er pendikte 3,5-4mm staat?

De pendikte is afhankelijk van hoe strak of los je zelf haakt/breidt. Haak je heel strak dan is het mooier om een grotere pendikte te nemen, dus wanneer er bij een garen 3,5 – 4mm staat is aan te raden om met 4mm te starten. Werk je voor het eerst met een nieuw soort garen, maak dan eerst een proeflapje van ongeveer 10 x 10cm met verschillende haak- of breinaalden om te voelen en zien wat het mooist is. 

Hoeveel bollen heb ik nodig voor een sjaal voor een man? 

Hoeveelheid bollen is altijd afhankelijk van de dikte en looplengte van het garen. Van het Country tweed garen rekenen wij voor een royale mannensjaal: 4 bollen. 

Wat betekent gemengd garen?

Gemengd garen zijn draden waar verschillende soorten materiaal in is gebruikt, bijvoorbeeld de Durable Cosy fine is een gemengd garen van katoen en acryl garen.

Hoeveel garen heb je nodig voor een babydeken?

Lees hier meer over in ons blogartikel: Hoeveel garen heb je nodig voor een babydeken?

Wil je op de hoogte blijven van acties, nieuw toegevoegde producten of nieuwe blog artikelen. Schrijft je dan in op onze nieuwsbrief.

Elke week ontvang je een nieuwsbrief met de 5 nieuwste producten of (gratis) patronen, elke maand onze nieuw geschreven blog met inspiratie of weetjes en soms tussendoor een leuke actie.