Retourbeleid De hobbyvlinder
Bij ons kun je altijd binnen 14 dagen aangeven dat je jouw bestelling wilt retourneren, zorg dat de artikelen daarna binnen 14 dagen bij ons binnen is. Wij vinden het heel fijn als je een track en trace code stuurt of verzendbevestiging. Gelieve per Whats-app, de mail wil nog wel eens in de spam terecht komen en dan missen wij dat uw pakket er aankomt.
Bollen wol kunnen ook na een jaar retour, mits:
- ze met oorspronkelijke wikkel zijn
- geen rookgeur bevatten
- in hun oorspronkelijk vorm zitten
- het volledige gewicht zijn
- wij het garen nog in ons assortiment hebben
De retourkosten nemen wij niet voor onze rekening.
Is de bestelling niet naar wens?, dan kun je binnen 14 dagen bij ons aangeven dat je het retour stuurt
Binnen 14 dagen is altijd mogelijk om de gehele bestelling te retourneren. Dit kan zonder opgaaf van reden, plak de doos, zak of envelop weer dicht en breng het naar een zelf gekozen postorderbedrijf of kom het langs brengen in Assendelft. Vul wel altijd ook ons mailadres in als je een bestelling terug stuurt en stuur ons de track en trace code (gelieve per whatsapp), anders zijn wij niet op de hoogte mocht het pakket onverhoopt bij een servicepunt terecht komen.
De kosten van het retour sturen betalen wij niet.
Ons retouradres is:
De hobbyvlinder
Pluimgraaf 16
1567AB Assendelft
Retourneren met DHL is het voordeligst, maar betekent dat je zelf online een label aanmaakt en met de door DHL gekregen QR code laat scannen bij een servicepunt.
Bij PostNL is het mogelijk om of online een label te maken of bij het servicepunt een label aan te laten maken (de optie om het door het servicepunt te laten doen is wel het duurst).
Viertien dagen na het aangeven dat je de artikelen wilt retouren moet de bestelling bij ons binnen zijn.
Wanneer ontvang je het betaalde bedrag terug?
Zo gauw de bestelling bij ons terug zijn, verwerken wij dit en zul je binnen 5 werkdagen het bedrag terug ontvangen. Heb je de gehele bestelling aan ons teruggestuurd, dan storten wij het hele bedrag terug ook de betaalde verzendkosten (niet de retourkosten). Ontvangen wij een deel van de bestelling, dan storten wij alleen het bedrag van de terug ontvangen artikelen aan je terug.
Digitale producten kunnen niet retour
Onze digitale producten, zoals de haakpatronen kunnen niet retour.
Ik heb bollen over na een groot project, kunnen deze retour?
Als je bollen over hebt na een groot project en je hebt er geen andere bestemming voor, dan is het mogelijk om het restant aan ons terug te sturen of langs te brengen.
Hierbij geldt wel dat
- het onaangebroken bollen zijn met hun wikkel – dus oorspronkelijke vorm en gewicht hebben
- ze geen rookgeur bevatten
- wij het garen nog in ons assortiment hebben
Als dit het geval is, dan ontvang je binnen 7 dagen nadat wij het garen hebben ontvangen, het bedrag terug. Langs brengen kan binnen onze openingstijden of op afspraak in Assendelft. Garen retourneren mag ook een jaar na de bestelling, dat is geen probleem.
Mogen alle artikelen na 14 dagen nog worden geretourneerd?
Nee, wij nemen alleen bollen wol terug na de wettelijke 14 dagen bedenktijd, mits wij het nog in ons assortiment hebben.
Alle garens kunnen altijd worden geretourneerd, mits ze aan bovenstaande voorwaarden voldoen. Voor alle andere artikelen geldt dit niet. Downloadbare producten kunnen helemaal niet geretourneerd worden.